Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-08, 15:52   #23
beate
Medlem

beate sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 51
beate er ny på veien
Smile

Sv: Fett: Hvor mye er "nok" fett?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

det er jo sånn på ketolysekuren at man skal spise 15-20 gram karber. og da følger jo de andre tallene etter der(som folk sier 50-75% fett og resten proteiner)... og da kommer du ikke opp i 3000 kcal.
Nå følger vel du "generell lavkarbo" Er det for å få spise mer karber, eller er det en annen grunn?
Hvis du føler det er vanskelig, så hadde det kanskje lønna seg å bestemme seg for en bestemt filosofi..

Joda, man kan spise så mye som 3000 kcal og ha den fordelingen. Jeg har et regneark noen her inne har laget som jeg bruker så jeg vet det. Du kan si at mengdene av det man spiser blir større, mens prosentene likevel blir det samme. Skjønner hva jeg mener?

Årsaken til generell lavkarbo nå er at jeg "datt" av lasset fra Ketolyse kan du si Brukte så lang tid på de få kiloene jeg har gått ned så fant ut at jeg skulle roe ned litt og heller starte på ny frisk igjen senere. Tenkte egentlig å legge meg en god del høyere på karbene, men kroppen vil liksom at jeg skal tilbake til proteiner og fett så vil prøve igjen
Skulle begynne på Atkins Induksjon idag, men glemte helt at jeg skulle ut på en sammenkomst i kommunen i kveld så dermed er oppstart satt til førstkommende søndag

Når det er sagt da så vil jeg bare si etter å ha lest både Atkins Skaldemann og Ketolyse at teoriene er nesten det samme bare at Atkins er mer restrektiv på hva du kan spise spesielt i induksjonen og Skaldemann er strengere på inntaket av karber.
Føler at jeg har grepet på dette egentlig, men likevel er det en del spørsmål som dukker opp da vett Og da spesielt når jeg opplever det går tregt. Kan være at noe av det jeg spiser er partystoppere, men det er enkelte ting jeg ikke klarer å være foruten. Som f.eks cola light og extra tyggis. Og er det dèt, så må jeg bare finne meg i at det går tregt da. Men samtidig hadde det vært greit å finne ut om jeg kanske spiser for lite fett, for mye proteiner osv.

Jeg trener heller ikke i særlig grad da jeg sliter med kroppen min, og blir værre når jeg trener. i tillegg opplever jeg som flere andre at vekten ihvertfall stagnerer om jeg trener, noe jeg ikke skjønner noe av

Det er bare å komme med kommentarer til det jeg har skrevet så kanskje jeg lærer noe nytt også

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat