Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-08, 22:29   #3
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Krigen mot vekten

Hei!

Legger merke til at du er ganske ung, og da har man gjerne (dessverre) et utrolig kritisk øye på sin egen kropp. Men med den vekten du har nå, synes jeg din vekt høres helt normal ut. Nå vet jeg ikke hvordan du ser ut, og det kaaan jo hende at du har et par kg plassert et litt uheldig sted, men tviler vel eg på det. Var inne på vektklubb.no og la inn høyden din kontra ønsket vekt og fikk opp denne meld:

Du skal ikke gå ned i vekt!


Din BMI er 18,81 og det innebærer at du er undervektig. Det finnes ingen medisinske grunner for at du bør gå ned i vekt. En vektnedgang kan til og med være skadelig for helsen din. Vi fraråder deg derfor å bli med i Vektklubb.no. Målet for deg bør være å leve sunt - ikke å gå ned i vekt. Lykke til!


Med din nåværende vekt (67 kg hvis jeg husker rett) har du en bmi på 22,9 og ligger midt i feltet for normalvektige.

Vil bare råde deg til å se med litt mer snille øyne på din egen kropp, spise sunt (lavkarbo ) og trene litt, men det store fokuset på krigen mot "fettet" kan medføre ødelagt forbrenning og en evig kamp mot kiloer som i utgangspunktet ikke er der.

Blir litt langt og litt vel pekefinger dette her.. for deg er det sikkert bare bla, bla, bla fra en gammel kjærring, men begynnte selv i den alderen å eksprimentere m forskjellige slankekurer, hvilket har resultert i et anstrengt forhold til mat siden.

Etter at jeg begynnte å spise lavkarbo, har jeg endelig begynnt å føle at jeg har kontroll over maten, og driver ikke lenger å overspiser, trøstespiser osv, osv. Spiser til jeg blir mett med god samvittighet, og har ikke lenger sug etter spesielle matvarer. Ta absolutt med deg kostholdstipsene her for helsas skyld, og da vil du sikkert gå ned et par kg etter noe tid, men for guds skyld - IKKE START EN KRIG MOT KROPPEN DIN!!!!

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat