Sv: Candelaen trenger tilbakemeldinger på menyen sin
Jeg er nok heller ingen Lindberg-ekspert, dessverre.
Men jeg er enig med indi i at du har litt for mange stivelses-produkter pr dag dersom det du poster er en typisk dag.
Lindberg tillater bare 1-2 porsjoner grove kornprodukter pr dag, mens du har det i 3-4 måltider. Gulrot er jeg derimot ikke enig i at du behøver å sløyfe. Du har lov til 1-2 porsjoner rotgrønnsaker pr dag, samt at du kan spise 2-3 porsjoner frukt.
Lindberg holder seg til lettprodukter og dette har sammenheng med den høye andelen karbohydrater sammenliknet med andre lavkarbo-retninger. Dess mer karbohydrater jo mer knipen må du være på fettet. Lindberg slik jeg kjenner ham snakker om 1-3ss olje pr dag når det gjelder fettmengde.
Og som indi skriver; Det er også begrensninger på matmangde. Han snakker vel om håndflatemodellen for å vurdere hvor mye protein du kan spise og antyder også 120-180 gram (råvekt) pr måltid. Det eneste det ikke er begrensninger på er grønnsaker (bortsett fra rotgrønnsaker og belgfrukter.
Men hvis du følger Lindberg regner jeg med at du har boka hans og der finner du alt vedr mengder ganske detaljert beskrevet.
Lykke til!!
|