Sv: Grâddost på induksjon?
I boka som jeg sitter med foran meg så står Cottage Cheese som tillatt under oster du fritt kan spise. I min bok står også følgende under introduksjonsdiettens regler:
Ved å studere næringsmiddeltabellen, kan du finne andre matvarekombinasjoner som tilsammen utgjør mindre enn 20g karbo. Du kan bruke matvarer som nøtter, frø, oliven, avokado, ost, fløte or rømme med lite karbohydrater. MEN: Ikke anta at disse matvarene har få nok karbohydrater med mindre du vet nøyaktig hvor mange karbohydrater det er i den porsjonen du ønsker å spise.
I karbohydrattabellen på s 285, vil jeg oppgi karbo innholdet i gram i de matvarer du kan tillate på denne 14 dagers introduksjonsdiett. Du vil også finne mer liberale versjoner av dietten som du vil følge resten av livet.
Jeg er på min 4. dag og jeg har spist både norvegia i ubegrenset mengde da denne står oppført som "ubetydelig" i karbotabellen i boka. Jeg passer på cottage cheese da denne står oppført med 1,5 kh pr 100g.
Jeg har forstått det slik at man kan spise andre variasjoner enn hva som står på listen hans så lenge du ikke overgår 20 kh pr dag.
Gräddost står ikke nevnt i boka, men det er bare å se på pakningen hvor mange karbo den inneholder og begrense seg eller spise fritt deretter.
Kiera
|