Tråd: Kransekake?
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-08, 16:13   #9
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 64
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Kransekake?

Kanskje jeg kan bidra med hjelp for en gangs skyld!

Ciss har postet en oppskrift i bloggen sin, så jeg poster oppskriften på kransekakestenger her (tror ikke bloggen hennes er åpen):

Stengene smaker helt som vanlig kransekake. Skal du lage kransekake bør nok oppskriften dobles.

320 gram mandler males (i oppskriften sto det at halvparten skulle skoldes først, men det gadd ikke jeg. Syns det er greit at den ikke er så fin jeg.

2,25 dl splenda blandes i *)
2 eggehviter eltes inn. Elt til seig masse.

Trill ut fingertykke staver og del opp i ca 8 cm lange biter. Jeg fikk 24 stenger.

Stekes på 180 grader i 10-15 minutter

*) *Jeg syntes de ble ganske søte, så man kan kanskje redusere søtstoffmengden litt.

Smelt eventuelt mørk chevaliersjokolade og dypp endene i sjokolade når kakene er avkjølt.

Sist redigert av Charmtassen : 05-05-08 kl 16:15. Årsak: Tror jeg var litt rask med link til stengt blogg ...
Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat