Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-05, 17:20   #9
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bamseline

Hei jeg trenger råd jeg.

Jeg har tenkt å starte på en lav karbo kur men der er jo så utrolig mange forskjellige dietter der ute.

Tenkte på "Eurodietten" men var på Lindberg klinikken og fikk beskjed om at den kunne jeg bruke for å gå ned 6-8 kilo.Jeg trodde at man kunne gå ned mye mere på den.( er overvektig. Bmi over 30++ ) Fikk inntrykk av at legen var mere intressert i å få meg til å gå på kurs og å kjøpe Lindbergs bøker og ikke minst brødet.Fikk egentlig ikke noe god følelse av å gå dit.
Men jeg er dessverre av den typen som trenger å se resultater ganske fort hvis jeg skal klare å fortsette.
Jeg liker også å "tygge" maten og klarer ikke sånne pulver kurer.

Har også sett på Spisdegslank siden og det virker intressant ( men dyrt?). og der får man jo porsjoner å spise.

Har også hørt om EAT og Atkins.
Men jeg klarer ikke å bli klok på alt dette.

Har kjøpt boken "Ketolyse" kuren og det virker veldig intressant. Men jeg syns at det er kjempe vanskelig å finne ut hva jeg skal spise og når.
Jeg liker veldig godt dagsplaner som forteller meg hva jeg skal spise.

Har prøvd GR uten bra resultater.(ble det for mye brød???)

Kan dere hjelpe meg??

Mvh Bamseline

Heisann Bamseline! Velkommen!

Jeg har prøvd SpisDegSlank og det funker! Jeg synes heller ikke det er dyrt for 19,- pr.måltid. 675,- i uka er mye mindre enn det jeg bruker på mat bare til meg selv, tror jeg. Og det hadde jo vært en bra start for deg, godt å komme i gang og veldig godt å bli kvitt søt- og karbosuget. For det blir du ved å spise denne maten! Du kan jo prøve i to uker og så leser du til øyet blir stort og vått om de andre ulike diettene, og ser hva som passer deg best.

Sånn jeg ser det er Atkins' passelig hvis du er glad i kjøtt, fløte og kanskje litt fet mat. Eat, ketolysekuren er ganske lik Atkins.

South Beach er litt mer vegetar-aktig. Lite fett er det her.

Lindberg er midt i mellom, og har mye bønner og linser i tillegg til endel kjøtt/fisk.
Sone-kosthold ligner mye på lindberg.

Hvis du skriver litt om hva du liker/ikke liker å spise, kan jeg hjelpe deg til å ta et førstegangs-valg. Jeg tror ofte man bare må sette i gang og prøve. Veldig mange av oss her inne har prøvd litt forskjellig, eller i hvert fall funnet mer og mer ut om hva vi og kroppene våre liker. Du kan alltids endre etterhvert. Glem å finne den perfekte diett for deg i første omgang. De fleste lavkarbo-dietter er bra for kroppen din OG du går ned i vekt, så da er det vel bare å sette igang!

Hvis du har kjøpt ketolysekur-boka anbefaler jeg deg å lese denne nøye og så evt. begynne med denne dietten i første omgang dersom du ikke føler du har råd til SpisDegSlank.

Lykke til !

marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat