Tråd: Muskelmasse?
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-08, 10:13   #14
smilefjes
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Muskelmasse?

Det er en Lindberg-lege (Hexeberg) sin Tanitavekt som har målt muskelmasse til seksti kilo. Det er etter at fettfri masse, skjelett, fett og alt er trukket fra. (Jeg veier jo 115 kilo tilsammen....)

Og da jeg begynte å legge om maten for flere år siden, var jeg på en tilsvarende vekt som da målte meg til 26 kilo muskler - så det er iallefall en grei endring. I perioden imellom har jeg syklet rundt femten mil per uke og trent styrke to ganger i uka i tillegg - men nå sykler jeg bare to ganger i uka.

Jeg var med på et prøveprosjekt hos Lindberg da de skulle starte opp samarbeid med SATS, og det var da jeg ble veid før og etter prøveprosjektet. I løpet av de fire ukene jeg gikk der, hadde muskelmassen økt med to kilo, og jeg husker legen var veldig imponert, men det stemte med utviklingen han målte i styrken også.

Det kan kanskje hende det er fordi jeg har såpass mye muskler at jeg ikke ser større ut enn jeg gjør? De jeg har bedt beskrive meg ærlig sier at jeg ser litt rund ut, men ikke overvektig. Jeg bruker størrelse L eller 46, og er 180 høy. Høres det riktig ut ift vekta?

Jeg aner jo ikke hva folk pleier å veie - har liksom alltid løpt ut av samtalen når man beynner å snakke tall jeg...

Den streken på utskriften fra vekta som indikerer hvor mye fett man har, og hvor mye muskler osv, fyller nesten hele bredden sin på muskler. (Det gjør forsåvidt den på fett også da, men det snakker vi ikke om akkurat i dag...)

Men da er det iallefall mye - så har jeg mye å brenne av fettet mitt med

smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat