Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-08, 14:01   #32
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 46
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Hekta på vekta

hei Karbolia!
jeg var en frik som deg lenge.. veide meg hver gang jeg var på badet, før toalettbesøket og etter.. joda morro det så lenge jeg hadde nedoverpil hvertfall.. men så stoppet det opp.. og det var et klokt hode som prøvde å fortelle meg at jeg burde gjemme vekta, fordi jeg hadde hengt meg opp i tallet som stod på den, og vekta blei derfor min festbrems... "for noe tull" tenkte jeg og fortsatte på min måte hvertfall et år.. og ja jeg stod også stille et år.. og hadde begynt åp forberede meg mentalt på at jeg kom nok til å være overvektig resten av mitt liv.
heldigvis kom jeg over denne siden ved en tilfeldighet, og nerden i meg begynte å ta frem gamle studiekunnskaper.. (måtte blåse bort en god del støv der ja )
hvertfall hvis du opplever stillstand mer enn en mnd, så gjem vekta, eller få noen til å gjemme den for deg.. man skaper faktisk stress i kroppen sin ved å se det samme tallet på vekta i en lengre periode.. og når man stresser, skiller kroppen ut stresshormoner, og den tror det er "dårligere" tider, og sparer på det du putter inn i munnen din, og du går ikke ned et eneste gram.. uansett hvor riktig du spiser/ mye du trener..

hvertfall var det slik for meg.. så nå veier jeg meg kun når jeg "føler" på kroppen at den har blitt mindre denne uka veier jeg meg ikke, for jeg har vært ute og reist og stresset.. så da venter jeg med å veie meg til jeg merker at det jeg drikker kommer ut igjen, og at jeg får ro i sjela

konklusjon: vei deg så mye du vil, men gjem vekta når/hvis den stopper opp

lykke til

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat