Sv: Hva spiser dere på Induksjon?
Opprinnelig lagt inn av beate, her.
Hei hei. Startet med induksjonen i går, men klarer ikke å komme opp 20 karber med det jeg kan spise. Hvordan gjør dere dette? Eller har det ikke så mye å si om jeg ikke spiser mer enn ca. 15 karber pr. dag?
Du skal spise minst 20 gram pr dag og hovedvekten av disse skal komme fra grønnsaker..
Opprinnelig lagt inn av Beate
Kan jo ikke spise mer enn ca. 340 gram salatgrønnsaker, eller 230 salatgrønnsaker + 200 andre grønnsaker som brokkoli/blomkål osv på Induksjon så hva annet kan dra opp karbene? Vet jeg kan spise litt rømme/fløte, men det utgjør jo ikke allverden og prøver og ikke spise det hver dag.
Dette er bare ment som en tommelfingerregel. Det er det totale antall karber som spiller noen rolle, ikke hva hele salaten veier. Bruk vekt og vei hver grønnsak ! Da blir det alltid riktig.
Sitat:
Idag blir det litt færre karber igjen da jeg har byttet ut kjøttdeigen med mer egg, kylling og bacon. Og kylling og bacon har jo nesten ingen karber til motsetning fra kjøttdeig som har 3.6 karber pr. 400 gram i pakningen. Kunne ha byttet ut ting i salaten min med salatgrønnsaker med mer karber, men det er dette jeg liker så vil ikke gjøre noen endringer på det.
Du bør absolutt ligge på rundt 20 karber og ikke noe særlig under. Det er viktig å spise NOK. Alle måltider skal inneholde en proteinkilde, en fettkilde og en antioksidant/grønnsak kilde.
Sitat:
Forresten, kan jeg spise Atkins barer på Induksjon viss det kniper om? Bare eeeelsker Endulge barene. Vet at man helst ikke skal spise søtningsmidler da, men er det slik at det er helt ULOVLIG? For jeg klarer ikke å slutte med hverken CL eller tyggisen min da. Velger å fortsette med det, orker ikke den kampen samtidig som jeg nå sliter med kampen mot røyken. And so far so good 
Du må gjerne spise barer, drikke CL og tygge sukkerfri tyggis, men om vekttapet ditt stanser opp er det de første tingene du bør kutte ut. Kunstig søtstoff er en kjent "Partystopper". Når det gjelder barene står det på dem at de kan spises i fase 1, men det er kun de som selger dem, dvs. Atkins Nutritionals, som anbefaler det. Og selv de måtte gå ut i pressen (i USA) og advare om at folk ikke måtte spise for mye av dem da de kan hemme vekttap. Ingen erfarne lavkarbo folk vil anbefale barer, kunstig søtede produkter eller andre såkalt "lavkarboprodukter" på Induksjon. Induksjon er en renseperiode og da skal man ikke tilsette alt muylig kunstig stoff. Litt av clouet med Induksjon er også at man skal kvitte seg med søtsuget, og det gjør man ikke med kunstig søtstoff, uansett type !