Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-05, 08:00   #10
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

I helgen tenkte jeg å ha en aldri så liten plante-session.. tenkte å dyrke urter og tomatplante

Hvordan gjør jeg det når jeg skal dyrke tomatplante? Har lyst til å ha en sånnen som jeg kan ha på verandaen fra mai-juni av, som det kommer sånne minitomater på..

Kjøper jeg frø på en hagebutikk? Eller kan jeg bare bruke frø fra sånne minitomater på butikken?

Urter.. hvordan dyrker jeg? Altså... hen får jeg frø fra?

Hilsen vårkåte mofe

Vanlige tomater har vi dyrket fra frøene inni tomaten, så da må du jo kunne gjøre det fra frøene inni cherry-tomatene også. Ta dem ut og legg dem på et tørkepapir noen dager til de er helt tørre, og så planter du dem. De skal jo ha mye lys og det er ennå tidlig på året, så de bør stå på kjøkkenbenken under lysrøret eller i vinduet. Kanskje februar er riktigere plantemåned egentlig? Det er vel februar - mars som man skal plante dersom du skal ha plantene ut og gi avling til riktig tid, men som en enkte hobby-planter kan du vel egentlig plante alt mulig hele året. Bare det får nok lys.

Vi får vel en smak...?

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat