Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-05, 09:59   #11
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av marianne

Nesten alle frø du finner i grønnsaker og frukt kan plantes. Ofte må de tørke en stund før de kan legges under jord. Noen eksempeler: kiwi, avocado, druer...

Du kan så frø av slangeagurk og sette i et sydvent vindu på våren, og utpå sommeren vil du da ha en hel gardin av ranker og blader i vinduet ditt. Den vokser enormt.

Min sønn har en eikeplante på rommet sitt. Plantet i høst en eikenøtt og den vosker som bare det. Når det blir et stort eiketre, må noen som har stor tomt arve det

Å! Det kan bli tun-tre her på gården!!!

Ellers plerier jeg å gå litt boink i katalogen fra Impecta (svensk)...den er det såå mye kult i! De er på nettet og..www.impecta.com. Under 200,- i bestilling er tollfritt..

Jeg driver med hester og egenproduseer økologisk foret deres, og oppe på jordet der er det sådd mye rart (legeurter) fra impecta. Hester finner selv det de trenger...f.eks spiste den drektige hoppa her bringebærblader...som virke styrkende på livmoren! Spennende dette!