Sv: Forholdet fett og proteiner -gjør jeg det riktig?
Opprinnelig lagt inn av Amber, her.
75 prosent fett?? hjelpes... det er mye fett... må innrømme at jeg er skikkelig dårlig på sånn prosentregning..noen kloke hoder som kan fortelle meg hvordan jeg regner ut hvor mye 14,1 gram karbs er av totalt 365 gram mat?? og gi meg gjerne formelen så jeg kan regne ut selv På forhånd takk'
men tilbake til fettet,... hvordan kommer dere opp på sånne fettmengder? det er jo utrolig mye...
Ikke 75 % av maten som du spiser nei, men 75 energiprosent. Det blir litt annerledes. Jeg bruker et exel skjema noen her inne har ordnet for å regne ut dette forholdet. Se igjennom forumet på Skaldemann, og du finner det der en plass i perioden 21.01 og fram til nå. Er ikke så altfor mange innlegg der så det skal gå greit det. Eller kanskje noen andre kan gi deg bedre svar. Men sant er det at det blir en del fett ja, men husk også at en del av fettet ikke er så "synlig" som f.eks det som er i kjøtt, bacon osv. Må jo selvfølgelig ha litt fløte, rømme, ost, olje, og smør i tillegg også da Men det blir ikke så ille likevel synes jeg da.
Lykke til 
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
|