Sv: Terrengsykkelrittet
Rittet er over og jeg er temmelig kjørt, selv 2 døgn etter målgang, men du verden dette var artig!! En utrolig krevende løype som krevde sin mann og kvinne til fulle fra start til mål. Det ble mye trilling av sykkel i terrengpartiene tidlig i løpet, pga mye folk, men dette løste seg opp utover.
Dagen startet litt over klokka 06.00 med en egg og bacon-frokost. Jeg sliter med å spise så tidlig på dagen, men fikk trøkt i meg det aller meste. Det ble ellers mye drikke fram mot start 9.30. Jeg åpnet kontrolert med visshet om at 2. runden kom til å bli langt tøffere. 1. runde var ca en time gammel da en rytter ble funnet livløs i løypa, jeg om like bak. Han ble lagt i stabilt sideleie og jeg stakk avgårde og fikk tilkalt lege. Heldigvis hadde alt gått bra med den uheldige.
Jeg var selv over styret en gang og hadde ellers ett par tre småvelt i de tekniske partiene. Full av adrenalin, er jo smerten totalt fraværende Runde 1 ble unnagjort på respektable 1 time og 50. Ved runding slukte jeg en halvliter med shake med cocosa og honning oppi. Kjente at kroppen våknet litt, før jeg fikk en velt igjen. Dette førte til problemer med sykkelen og jeg var av og på flere ganger for å prøve å finne feilen. Til slutt fikk jeg heldigvis hjelp og kunne samtidig ta 5 minutter i skogen, jeg var helt kjørt Fikk også en veldig sultfølelse på siste runden og jeg måtte ty til en banan på siste matstasjon. Det kunne tyde på at jeg spiste for lite mat før start i dag...
Uansett, kreftene holdt helt inn og 2. runde gikk 17 minutter saktere inkludert stopp og tekniske problemer og sluttiden ble 3.58, 2 minutter under mitt eget mål Det var ufattelig deilig å se "MÅL" ved enden av stadion og min tøffeste fysiske utskeielse noen gang, var historie. Men så skjer det som alltid skjer, uansett hvor vondt det var, 5 minutter etter målpassering er jeg 100 % overbevist om at jeg stiller igjen neste år, bedre trent enn noen gang.
Mål neste år: 3.30 
Til slutt noen bilder fra en heftig nedkjøring underveis:
http://www.facebook.com/album.php?ai...7&id=529816735