Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-08, 03:34   #5
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Kuttet ut Hr Skaldeman

Mennesket trenger fett, men vi må jo ha de riktige fettsyrene, i riktige mengder, i et riktig sammensatt kosthold. Og hva som er "riktig", tror jeg kan variere fra person til person. Et kosthold som fører til fysiske ubehag, som ikke fremmer en god fordøyelse, er emm tull, selv om man skulle gå ned i vekt av det. Dersom man skal ha varig bedre helse, enten det relaterer seg til vekt eller andre helseproblemer, tror jeg nøkkelener å finne en livsstil man trives med - fysisk aktivitet som er noen lunde lystbetont, og ikke minst mat man ikke føler seg "skitten" av å spise. Flere og flere reagerer på antibiotikumet og hormostoffene og annet grums som fores i fugl og fisk og gris og okse, og selv om et kosthold rikt på animalsk protein og fett får orden på insulinproduksjonen mv., kan det føre til irritasjoner i kroppen som likevel hindrer vektnedgang.

Hvis du er interessert kan vi kokkelure litt på pm og finne en felles plattform til bedre helse.. Jeg har iallfall stor tro på at et "rent", lavkarbo og moderat fettholdig kosthold er veien å gå for meg. Og jeg ønsker velkommen de som har lyst å prøve sammen med meg..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat