Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-05, 08:35   #24
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bamseline

Jeg ble veldig skuffet over svaret jeg fikk på Lindberg om at Eurodietten kunne jeg bruke for å gå ned 6-8 kg. Jeg har jo lest at dette er en kur man kunne gå en god del ned på, og at den var effektiv for de som også sliter med insulin resistent. Det var jo derfor jeg dro til Lindberg klinikken. Jeg skal på sånn oppfølgings time neste uke og får høre hva de sier da. Men 6-8 kg er lite syns jeg

MEN Er Eurodietten med pulverdrikke???

jeg klarer ikke det. brekker meg bare jeg tenker på det. Nutrillet og cambrige osv er ikke noe for meg. Har ikke gode minner om det og ikke minst dårlige minner om smaken.

Har ikke fått med meg denne tråden jeg..... men jeg har sett den nå - og klarer ikke holde meg unna da vettu...

Eurodiett er et 4-fasers opplegg som er meget effektivt. Men det koster litt innsats og krever fokus og motivasjon sånn jeg ser det.

Fase 1 er den strengeste fasen hvor du kun bruker Eurodiett-produkter + grønnsaker fra lister du får oppgitt (godt utvalg altså!) Her spiser du 4-6 Eurodiett-produkter om dagen. Dette blir satt opp/bestemt av legen. Varighet ca. 30 dager.

I fase 2 begynner du å spise 1 lavglykemisk måltid om dagen i tillegg til 3-4 Eurodiett-produkter. Varighet pleier å være rundt 40 dager, men tror det er individuelt.

Fase 3 er fasen hvor du sakte men sikkert begynner å gjeninnføre karbohydrater. Fasen er faktisk 3-delt og du får nøye innføring i hvor lenge du skal være i de forskjellige underfasene.

Fase 4 ER "Kost og Vekt i balanse" - og det er nok derfor du blir anbefalt å kjøpe boka eller aller helst å melde deg på kurs. Grunnen til at de informerer om dette før man begynner er selvfølgelig at denne prosessen, med endring av innstilling til levesett og spiserutiner, må begynne FØR du plutselig er ferdig med fase 3 og liksom skal "klare deg på egenhånd". For noe det ikke tvil om - er at hvis du etter en Eurodiett-kur går tilbake til tradisjonelt kosthold - så vil nok kiloene komme på i en h.... fart, og gjerne mer enn du faktisk har klart å ta av.

Maten er pulverbasert, ja. Men det er stor variasjon i produktene. Det finnes varm sjokolade, cappuccino, omeletter, flere forskjellige supper, desserter, puddinger, kaker og sjokoladebarer.

Jeg har personlig erfaring med Eurodiett, og ser at det for enkelte er en forutsetning for å lykkes. Men det ideelle er selvfølgelig å klare det ved å spise vanlig mat. Derfor TROR jeg at de ofte anbefaler det først, men det er jeg ikke sikker på.

Jeg ser på denne dietten som en hjelp til å redusere fettmassen. Dietten er ikke en kostholdsomlegging - det må du gjøre i tillegg. Klarer ikke å forklare det på noen annen måte. Send meg PM hvis du lurer på noe mer - og lykke til på oppfølgingstimen til uka.

fra Fedonisten

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat