Hvordan øke karbene uten frø og nøtter?
Har lurt på om det er en liten mulighet for at nøtter og frø stopper vekttapet mitt.
Jeg gikk ned ca 5-6 kg på min andre runde med indukjson, og det var i store deler kg som kom på etter en nøye planlagt karbo-påske (i store deler brød, fullkornfrokostblanding og lit pasta og litt ris), ikke fristende til gjentagelse, men jeg ville prøve for å se hvordan kroppen reagerte.
Da jeg begynte på vedvarendestigen, så uteble imidlertid det vedvarende vekttapet. Har fulgt stigen ganske nøye, med mer grønnsaker, så frø og nøtter, ikke så mye bær og sånn, men økt med disse ingrediensene til bunn.
Jeg har da spist en del av det lollypopbrødet, samt en del frø og nøtter (i hovedsak solsikkekjerner, mandler, valnøtter, macadamia, peanøtter).
Men altså bom stille.
Har hatt et vanlig aktivitetsnivå (dvs ca 40 min gange om dagen, samt litt yoga og ergometersykling), drukket ca 3 liter vann og så videre.
Jeg har jo allerede tatt av 20 kg på både egenkomponert og Atkins, men de siste ti kg sitter altså som støpt, og platået mitt har vært i ti måneder.
Jeg har vært tålmodigheten selv, og prøvd det meste, kutta ut kaffe, meieriprodukter, kunstig søtning etc etc.
Nå begynner det nesten å rakne litt.
Har noen erfaringer med å stoppe opp med nøtter og frø?
Er det andre ting man kan bruke for å få opp karbetallet som ikke er så følsomt for insulinet (har en følelse av at problemet ligger her da jeg er insulinresistent?!?)
Tips mottas med takk!!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|