Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-05, 23:31   #15
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sitat:

Jeg vet at Fritt T4 skal ligge mellom 9 og 22 (har skjønt at det er den som har betdyning for forbrenningen). Selv har jeg de siste årene ligget mellom 11,5 og 13 (ca 15 når jeg ammet). For noen uker siden var det 13. En venninne av meg som er syltynn ligger på 19, mens en annen venninne av som har hatt problemer med lavt stoffskifte lå rundt 9 en stund.


Ikke lurt å hekte seg for mye opp i bare T4, så lenge den er godt innen normalen, men jeg synes det alltid burde tas T3, TSH og anti-TPO samtidig.
Jeg ligger på grenseverdier og fikk prøve Thyroxin for noen år side, men det var direkte ubehagelig! Jeg fikk høyere verdier veldig fort, og ble så tungpusten at selv den minste bakken ble en prøvelse! Forsøkte å redusere til minimal dose uten at det hjalp.
Les denne artikkelen: Er du overvektig og tror du har lavt stoffskifte?
www.slankenett.no/artikler/artikkel.php?a=57

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat