Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-08, 23:33   #12
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Allergier og lavkarbo

Nja, tror det er:
1. generell fokus på sunnere mat, må lage mat mer fra bunnen, mindre ferdigmat,mer grønsaker, mer naturlige fetter, mindre ødelagte fetter (margariner, stekeoljer, etc)
2. immunforsvaret sitter til store deler i mage og tarm. unaturlig mye karbo som feks norsk kosthold + mye søtt gir nok en vridning i bakteriefloraen og nærer også bakterieangrep. Høyt insulin i seg selv stresser kroppen og gjør oss mindre motstandsdyktige

Selv spiser jeg nå mer tran, mer vitaminer, mer mineraler, mer naturlig fett, lite sukker, mer grønnsaker, mer høyverdig protein, mindre melk, mer ost, mer nøtter, mer egg, mye mindre kornprodukter, lite ferdigvarer, lite pølser, lite pålegg, mer rene krydder, mer vann, mindre kaffe, etc, etc, etc. En større omlegging der mindre karbo er kun en del.

Det skremmende nå er at spiser jeg noe med mye karbo så får jeg sår hals ila 4 timer. Så tar jeg tran og cocosa og så er det borte ila nye 4 timer. Ikke spør meg hva det er annet enn bakterieflora eller slimhinnereaksjon....

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat