Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-05, 14:08   #8
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg gikk i turnforening da jeg var liten. Så ble det ballett og jazzballett (oppvisningstropp) + leikarring (mor danseinstruktør i BUL) + hesteridning til jeg falt ned en stige og brakk ryggen. Da ble det full stopp gitt. Trening ble en nødvendighet for å kunne være oppreist og tvang skaper ikke lyst !! Trente aerobic og styrke på helsestudio i mange år da sønnen min var liten. Den gamle ryggskaden slo til (karlium/kalsiumnangel etc etc) og med prolaps var det stopp i trening (igjen). Er reumatiker - og MÅ trene for å ikke stivne. Har trent styrke med jevne mellomrom, og gikk masse på ski da jeg bodde sånn til (Strømmen, Ullernåsen, Hardanger) - både bortover og nedoverski. Kan ikke trene "hoppe/løpe" idretter lnger pga rygg, men har prøvd både step og spinning i perioder. Har aldri hatt ballfølelse (har ikke samsyn). På mine eldre dager har jeg trent styrke med full fokus på rygg. Jeg har tatt grønt kort i golf og har spilt en del de to siste årene. Trener nå styrke - motstandsøvelser med elastikk tre ganger pr uke. Fortsetter med golfen (bærer bag'en - ikke hjul !! - Går 7.5 km ca hver runde - 1-3 ganger pr uke i sesong) så snart være og banen tillater det.

Ellers er jeg sofapotet med PC i fanget