Jeg gikk i turnforening da jeg var liten. Så ble det ballett og jazzballett (oppvisningstropp) + leikarring (mor danseinstruktør i BUL) + hesteridning til jeg falt ned en stige og brakk ryggen. Da ble det full stopp gitt. Trening ble en nødvendighet for å kunne være oppreist og tvang skaper ikke lyst !! Trente aerobic og styrke på helsestudio i mange år da sønnen min var liten. Den gamle ryggskaden slo til (karlium/kalsiumnangel etc etc) og med prolaps var det stopp i trening (igjen). Er reumatiker - og MÅ trene for å ikke stivne. Har trent styrke med jevne mellomrom, og gikk masse på ski da jeg bodde sånn til (Strømmen, Ullernåsen, Hardanger) - både bortover og nedoverski. Kan ikke trene "hoppe/løpe" idretter lnger pga rygg, men har prøvd både step og spinning i perioder. Har aldri hatt ballfølelse (har ikke samsyn). På mine eldre dager har jeg trent styrke med full fokus på rygg. Jeg har tatt grønt kort i golf og har spilt en del de to siste årene. Trener nå styrke - motstandsøvelser med elastikk tre ganger pr uke. Fortsetter med golfen (bærer bag'en - ikke hjul !! - Går 7.5 km ca hver runde - 1-3 ganger pr uke i sesong) så snart være og banen tillater det.
Ellers er jeg sofapotet med PC i fanget