Sv: En utfordring
Jeg har en dagsmeny på tre dager og noen tips.
Dag 1:
Frokost: Omelett av 3 egg (stekt på middels varme sammen med masse olivenolje), med agurk og tomat til. Vann å drikke til alle måltider.
Lunch: Salat med en boks Tunfisk med kaldpresset olivenolje på.
Middag; Fløstestekt sei i meierismør (150-200g fisk) med stekt brokkoli (sammen, heller fløten på til slutt og har salt og pepper på).
Kveldsmat; avokado med ca 150g reker (evt mer dersom du føler du trenger det for å bli mett).
-------
Dag to;
Frokost; Frokostpannekake (søk og finn en god en her inne, her er uendelige variasjoner), med feks usukrede frosne blåbær.
(Jeg bruker 3 egg, 1 gulrot, 2ss havregryn, 1 ss kanel og 1 ss sesamfrø kjørt i mikseren, med blåbær på. Da får du i deg masse c-vitamin og kalsium)
Lunch: Salat med 3 kokte egg og en neve macedamianøtter.
Middag; Torsk med mandelstuing.
Kveldsmat; Fiberknekkebrød med hvertfall 120g ost, og paprika og reddik eller annet godt tilbehør.
---------
Dag 3;
Frokost; Speilegg og fiberknekkebrød med masse smør evt. ost også (3-4 speilegg= ost ikke nødvendig, 1-2 egg = ost veldig nødvendig).
Lunch; Frokostpannekake med på jobb.
Middag; Stekt sei (150-200g ) med masse løk og litt revne gulrøtter til.
Kveldsmat; Fiberknekke med en boks makrell i tomat og valgfrie grøntfor til.
Til kos i helgene kan du lage deg en smoothie:
3 egg, 2 ss kaldpresset olivenolje, og 200g frosne bær (pluss noe søtstoff om det er ønskelig, - bare litt) kjøres til en deilig sorbet som spises med skje.
Eller du kan spise bacongull. Eller steke ostechips, eller spise peanøtter.
Jeg ville holdt meg til ett til to glass tørr hvitivin i gangen, og gjort det sjelden. I grunnen, så ville jeg holdt meg helt unna vinen så lenge jeg gikk på cellegift.