Sv: Hjelp
Hvis det kan være til noen trøst - hos meg nektet kiloene å slippe før etter ca 4 mnd etter fødsel, og det til tross for at jeg fullammet fra dag 1. (De som raser ned i vekt ila de første ukene etter fødsel mister stort sett vannvekt, ikke fett). Det er masse som skjer i kroppen etter fødsel, bl.a. hormonelt, og derfor kan det gjerne ta litt tid for kroppen å finne tilbake til normalen, også vektmessig. Nå 7 mnd etter er jeg tilbake til utgangspunktet, men jeg gikk også lenge med 10-15kg for mye, så jeg forstår din frustrasjon, jeg forstår at du er utålmodig, men prøv å unne kroppen din å hvile litt nå. Min erfaring er at man trenger energi for å gå ned i vekt, og med en liten baby i hus tar det sitt..
Så, mitt råd er å leve sunt - gå masse turer med vognen, og gi deg selv og kroppen din TID. Selv om du ikke ammer ville jeg ventet litt med de strengeste kurene og harde treningsprogram - kanskje får du uansett ikke så mye igjen for det før kroppen har stabilisert seg litt mer..
Prøv å endre litt fokus - se om du kan gjøre ting for deg selv som får deg til å føle deg mer vel, så kan du jobbe med kiloene etter hvert.
Gratulerer med baby - er det ikke vidunderlig..?
|