Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-05, 08:18   #1
4everliving
Juniormedlem

4everliving sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
4everliving har en fantastisk aura rundt seg4everliving har en fantastisk aura rundt seg

4everliving med sunnere livsstil

Nå er jeg klar med dagbok.
Dette er den første dagen i mitt nye liv med en sunnere livsstil. Velger å spise lavkarbo-kost siden jeg har prøvd det før og vet at det virker. Det er bare meg som ikke har virket bra nok til å klare å gjennomføre. Denne gangen må jeg være mer standhaftig og ikke la dårlige dager eller dårlig humør ødelegge for meg.

LITT OM HVEM JEG ER:

Jeg en en 2-barnsmor på 38 år. Bor på Sørlandet. Jeg har en del overvekt å slite med, og nå har jeg tenkt å legge om min livsstil og mitt kosthold ved å spise mindre karbohydrater, mere proteiner og riktigere fett. Håper at dette i tillegg til passelige mengder mosjon kan hjelpe meg av med min irriterende overvekt en gang for alle.

MITT UTGANGSPUNKT

30 - 40 kg overvektig (glemt å veie meg, gjør det etterpå. Hvis jeg tør )

Nå har jeg veid meg, og bestemt meg for at min vekt ikke tåler offentlighetens lys Vil nøye meg med å si at jeg har som mål å gå ned 40 kg. Skal finne meg en ticker neste gang jeg er logget på, slik at vektnedgangen er lett å se fra uke til uke.
Har hormonelt betingede kviser. Litt på kroppen og mye i ansiktet.

Stivhet i kroppen, spesielt om morgenen. Spesielt stiv rundt achilles-senene. Ganske smertefullt når jeg nettopp har stått opp, og hvis jeg har sittet lenge og begynner å gå igjen.

Problemer med vannledningene mine

Veldig tørre og sprukne hæler.

Kalde og litt vonde skuldre.

Innvendig frost

Halsbrann ganske ofte i det siste.

En del vondt i korsryggen.

Vondt i hoftene, spesielt ved innsovning, da jeg gjerne vil ligge på siden. Ikke veldig plagsomt, da smertene forsvinner når jeg snur meg. Men sliter litt med å finne en god liggestilling på grunn av dette.

Er spendt på hvor mye av dette som skjyldes galt kosthold og overvekt, og derfor kan avhjelpes med riktigere mat, kosttilskudd og mosjon.

Sist redigert av 4everliving : 07-02-05 kl 08:31.
4everliving er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat