Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-08, 14:06   #1
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Jeg har vært veldig i tenkeboksen den siste tiden. Jeg har levd etter Atkins prinsipper lenge nå, jeg har gått ned minst to tredjedeler av overvekta mi, og det hele startet med legens mistanke om insulinresistens.
Nå har jeg stått mer eller mindre bom stille i snart et år, jeg har tatt det overraskende bra, men det sliter også litt på tålmodigheten min, og jeg kjenner fortsatt på store blodsukkerfall, selv om allmenntilstanden min er meget bra!
Det er dog begrensa hva legen min kan gjøre, han har begrenset kunnskap, og jeg har jo tilgang på den beste kunnskapen i landet hos Lindbergklinikken, så jeg har mer eller mindre bestemt meg for å få en time der.

Men nå er det sånn at jeg ikke har veldig god råd, og dette koster mye penger. Jeg vil få så mye ut av det som mulig, men jeg synes det er mye penger, og i og med at det er privat, så får jeg ikke dekket noe.
Jeg har snakket med flere som har vært hos legene der, og den første timen, som koster 1500 kr har vanligvis vært fylt med introduksjon til kostholdet.
Jeg har levd på lavkarbo så lenge, og lest så mye litteratur at jeg føler at kunnskapene mine er solide nok til at jeg ikke trenger en sånn intro. Det jeg ønsker er å få en prat, og det aller viktigste; ta alle prøver som kan taes, sånn at jeg kan vurderes for metformin, og ellers få fullstendig oversikt over hvordan det står til i kroppen min, veiing med Tanitavekt etc. Samt oppfølging fra de som kan dette best.

Jeg har blitt foreslått å snakke med dem i forkant, men hvem vil jeg komme i kontakt med, sånn at jeg får forklart meg? Kanskje det er bedre å sende en forklarende mail?
Jeg har også fått et tips om at det er billigere å ta prøvene hos Fürst, de tar visst bare 40 kr for blodprøver, men jeg vet jo ikke om det er DE som analyserer dem, eller om jeg kan ta dem med til Lindbergklinikken og la dem gjøre det, og om det i så fall vil bli billigere for meg...?

Har alt sendt en mail, hvor jeg helt enkelt spør hva den første timen som koster 1500 kr vil inneholde, men sendte den på fredag, så har ikke fått svar enda.

Legen jeg i tilfelle vil møte der heter Sofie Heksenberg. Har hørt mye bra om henne.

Det føles bra å ha tatt avgjørelsen om å oppsøke Lindbergklinikken, men hadde vært kjekt å få mest ut av det, og komme forberedt

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat