Sv: Hvordan kan jeg hjelpe min fetter?
Opprinnelig lagt inn av Ciss, her.
Tusen takk for at dere engasjerer dere i dette! Jeg må tenke veldig veldig godt gjennom hva jeg eventuelt skal gjøre, og da er det veldig nyttig å høre hvordan dere tenker rundt dette. Selv er jeg nok veldig enig med Aline i at jeg ville ha oppfattet enhver samtale om mat og kosthold som kritikk av meg selv, uavhengig av om det var min eller andres helse det var snakk om...
Det har du nok rett i. Samtidig tenker jeg som så at før eller siden må noen mest sannsynlig hjelpe ham på rett vei, ettersom det ikke virker som han klarer å finne frem til dette selv. Det er kanskje bedre at han føler seg såret eller kritisert en liten periode nå fremfor at han skal gå kanskje halve livet på jojokurer og uansett kritisere seg selv, og føle andres bebreidende blikk.. Kort sagt - kanskje gjør dere ham en bjørnetjeneste ved å skåne ham for slik "kritikk"? Vektproblemer er, enten det går ene eller andre veien, ofte belagt med stor skam, men jeg tror ikke man skal la være å ta tak i det selv om det kan være opprivende for den det gjelder. Uansett hva dere gjør ønsker jeg dere lykke til - din fetter er heldig som har en familie som bryr seg!
|