Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-08, 13:26   #27
smilefjes
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Hei :-)
Jeg går til hexeberg.

Jeg har også levd Fedon i mange år før jeg kom til henne, og vet en god del om hva jeg skal spise - hvilket også har gjort at jeg har tatt av over førti kilo før jeg kom til henne.

Så sto imidlertid vekta stille en stund - et par år - mens jeg skilte meg og gjorde unna noen andre løft i livet. Uten å slurve med maten, og fortsatt med trening, men altså uten vektnedgang.

Jeg synes det er kjempefint å få den oppfølgingen fra gang til gang som jeg får der og har allerede bedt om å få nye timer i minst ett år etter endt vektnedgang. (Her skal dte være grundig...)

Gangen i starten var som følger: Første time, veies på tanitavekten, går gjennom hva jeg spiser i det kostholdet jeg har, hun forklarer showet sitt om lavkarbo for å være sikker på at vi er enige i forståelsen. (Er visst mange innom der som tror de vet mye men som ikke helt har fått det riktig likevel.)

Det var greit nok syntes jeg - det viste meg bare at hun vil forsikre seg selv om at det blir riktig.

Så henviste hun meg til blodprøvetakning (fikk lapp til Fürst, det tok ti minutter der og kostet bare førti kroner).

Hun gikk gjennom resultatene fra tanitavekten også grundig.

Deretter dikterte hun hvordan hun ville ha maten min frem til neste time.

En uke etter var blodprøvene klare og jeg hadde ny time. Da avtalte vi oppstart på eurodietten, veide og analyserte resultatet fra det "nye" kostholdet og hun forklarte hvordan eurodietten skulle brukes.

Så har jeg nye timer hos henne en gang i måneden fremover og planlegger å bruke dem til å finjustere mat, diett, osv.

Jeg fikk også beskjed om hvilke kosttilskudd jeg måtte ta basert på blodprøvene mine og det syntes jeg var kjekt. (Etter det har jeg bla ikke hatt full stopp i fordøyelsen...)

Timene er ganske dyre - koster 1500 den første gangen, deretter 890 per gang.

Men - du kan trekke av disse utgiftene på skatten hvis du kommer over ca 9000 kroner da. Og det er totalt - legetimer, kosttilskudd, eventuelle ed produkter osv osv.

Om ikke annet så kan du jo bestille deg en time først og se hva hun har å tilbu akkurat deg. Det er jo ikke verre enn at du i verste fall søler bort 1500 kroner. Og det er jo surt, men det har jo hendt før også det...

smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat