Sv: Mye Kcal bør man forbrenne om dagen? Plz svar!
Neinei, du skal IKKE stå på stepen i 1000 min, det holder helt fint med 30-60 minutter 3-4 ganger i uken. Hvis du forbrenner absolutt alt du spiser ved trening, dør du. (Til slutt). Kroppen trenger ganske mange kalorier bare til å holde i gang vitale funskjoner i kroppen. Dersom du spiser ca 2000 kalorier for dagen, trener slik du skisserer og har en aktiv jobb, vil du mest sannsynlig gå ned til en vekt som passer for deg. Det er litt vanskelig å gi konkrete råd ettersom du ikke vil fortelle hva du veier og hvor høy du er. Dersom du kun spiser max 15 karber pr dag vil du trolig komme i ketose, som er veldig gunstig for å forbrenne fett. Men da må du også passe på at du får i deg nok fett (faktisk). Akkurat dette feltet er det nok andre her inne som kan mer om enn meg. For øvrig ville jeg ikke hengt meg opp i hva stepen sier mht kalorier du har forbrent - slike målinger pleier å være veldig unøyaktige, med mindre det er litt avansert utstyr som tar hensyn til din vekt etc.
Jeg synes ikke du skal henge deg for mye opp i dette med kalorier og forbrenning - det kan fort bli litt manisk og usunt, og det er slettes ikke sikkert du får det resultatet du ønsker. Prøv heller å finne frem til et kosthold og en livsstil du trives med og som gir deg overskudd til å ha en aktiv livsstil. De fleste lavkarbokosthold går ikke ut på å telle kalorier, men begrense karbohydratinntaket, og det har, bl.a., en gunstig effekt på vekten. Det finnes masse bøker om dette og kostholdsfilosofier du kan lese om
|