Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-08, 22:53   #35
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Det jeg synes er bra med lindberg-legen her i Bergen, er oppfølging av hele meg, liksom. Hun er grundig, og det handler ikke bare om lavkarbomat og slanking. Ikke i mitt tilfelle i alle fall. Vi snakker, går igjennom livssituasjon, tar prøver, veier og måler blodtrykk.
Første gangen var det en annen lege, en mann, og da var det generelt mye om kostholdet som jeg i grunnen visste fra før av. Nå har han sluttet, og jeg går til henne. Første året syntes jeg det var så dyrt, at jeg gikk bare hver 6. mnd - trodde jeg skulle klare meg med det, men det gikk ikke. Det var mer komplisert enn som så. Nå har jeg valgt å gå oftere med en tettere oppfølging.
Det som er godt å vite, er at det ikke er min "feil" da jeg ikke gikk ned, men opp på lavkarbo. Da jeg fikk metformin ble jeg så glad! Tenk at det finnes noe som kan hjelpe!
Neste gang jeg skal til legen er i august, og jeg synes det er vel anvendte penger.
Man må også regne med å bruke litt tid på å fortelle legen hva man kan og vet, og hun husker meg fra gang til gang pga journalen.
Du har beukt så utrolig mye tid på å analysere hva som kan være feil, hvor det stopper opp. Du har vært en gudinne i tålmodighet, og jeg unner deg virkelig å finne ut av dette.
God tur til legen da!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat