Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-08, 22:56   #52
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: 1 år har gått ...

Sitat:

Den Danske forfatter Tove Ditlevsen slet selv med kiloene. Hun skrev noe som ; "Inne i hjerter av en glad, tykk person sitter det en slank person og gråter".

Så ufattelig trist! Tror dere den slanke personen blir glad når den tykke personen er borte? Når jeg leser her inne på forumet så får jeg sånn enorm repsekt for dere som har slanket bort mange kilo. Det å være overvektig fører jo til mye mer enn fysiologiske problemer, noe sitatet over beviser. Selv om jeg har vært overvektig, og er litt enda, kjenner jeg meg ikke helt igjen i sitatet. Dvs det var noe inni meg som gråt, men ikke pga overvekten! Og det som gråt inni meg da, kan fortsatt gråte, selv om jeg er mye slankere!
Men jeg har aldri slitt med noen spiseforstyrrelser, det er fysiologiske grunner til at jeg ble tykk (insulinresistens og pcos blant annet), så for min del handlet det om å vite hvilken retning kostholdet skulle ha, få medisiner, og så gjør jeg det istedet for den andre retningen jeg fulgte som var helt feil for meg. Det er ikke enkelt det heller, mener ikke det, men når jeg leser om andre her inne som sliter med spiseforstyrrelser, eller har slitt med, så virker det som om det er så ufattelig store utfordringer dere har mestret og mestrer hver dag! Og det står den en ENORM respekt av! Håper dere tar vare på den slanke som gråter der inne og gjør henne glad.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat