Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-08, 11:03   #13
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Sukkerforbud gir sukkerhunger

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg synes de skal få spise kake når det er bursdag - i barnehagen også. Ok, det er kanskje atten barn på en avdeling - atten kakestykker i året skaper ikke et vektproblem.

Hadde det vært bare et lite kakestykke en gang annenhver uke, så hadde jeg nok ikke sett på det som et stort problem. Men det er det enorme fokuset på "kose seg med mat" som utgjør problemet. På en bursdagfeiring i barnehagen vil enkelte av barna spise mye mer enn et lite kakestykke. Sukkerbarnehager skal feire 17.mai med boller, sommerfest med kaker, juleforberedelser med kaker og kos hele desember, kaker til påske, fastelavensboller.. Hvorfor skal barnehagene gi barna kos i form av sukker?

Opprinnelig lagt inn av Amica, her.

sukker er i det minste naturlig..

Jeg er uenig med deg der. Sukker går gjennom kjemiske prosesser før det ender opp i munnen. Dette kan man lese om på f.eks dansukker.no eller .com.

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

det er noe med tiden vi lever i tror jeg - "fordi jeg fortjener det" - "fortsatt lov å kose seg" - kvantitet over kvalitet... Det er emm et gjennomgående samfunnsproblem.

Jeg er SÅ enig med deg der. Veldig mange bruker "det må jo være lov å kose seg" som forsvar mot et sunt kosthold. Min svigerfar bruker dette. Må jo kunne ta seg en øl.. Joda, men hvorfor 5-6 øl hver onsdag + alkohol både fredag og lørdag? Jeg synes det er trist å se en så trivelig fyr bli sykere og sykere. (Hjerteproblemer, diabetes 2 etc etc)

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat