Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-08, 11:18   #12
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Sagaen om isfolket

Jeg husker jeg ble nektet å låne bøker på ungdomsbiblioteket da jeg gikk på barneskolen, og det var utrolig frustrerende. Jeg lærte å lese da jeg var 5, og fikk lese det jeg ville av mine foreldre - hvilket stimulerte leselysten ytterligere. Jeg var ganske moden for alderen og brydde meg ikke om typiske småjentebøker som handlet om hest og jenter som intrigerte mot hverandre - men ikke søren om jeg skulle få lese andre bøker i skolens regi! Snakk om å stimulere leselysten! Heldigvis hadde vi masse bøker hjemme.

Jeg tror de aller fleste barn vil legge fra seg en bok som ikke passer for dem - ingen gidder vel å lese noe som ikke treffer vel? Hva gjelder erotiske skildringer synes jeg det er tull og tøys at dette skal være så skadelig å lese om - hva med alle dataspillene barn og unge sitter med i dag som er stappet med vold vold vold? Litt erotikk er ikke farlig - så lenge du ikke har tenkt å anbefale "Uten en tråd" av Bjørneboe - den er nok litt i meste laget for en 12-åring

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat