Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-08, 11:32   #16
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Sukkerforbud gir sukkerhunger

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Susieblues - og dere andre - jege r enig i at man må kunne kose seg uten søtt. Jeg mener at forbud mot sukker blir for drøyt likevel.

I barnehagen så kan man servere en bolle til hvert barn når det er bursdag - det er da ikke vanlig at en unge spiser kake på kake? Isåfall bør det slutte. Ett stykke kake og bursdagsang holder lenge - eller frukt eller en annen feiring. Jeg vet at for noen barn er det veldig viktig å ha med kake når de har bursdag - synes det er synd om det skal bli forbudt. Men å feire 17. mai med full kakepakke før 17. mai og å feire jul hele desember, is hele sommeren osv - er jeg sterkt, sterkt imot.

Jeg tror ikke vi er så veldig uenige i bunn og grunn. Men hvorfor er det viktig for barnet å ha med kake? Noen må jo ha fortalt barnet at dette er viktig? Dersom man aldri spiser kake i barnehagen, så vil ikke barnet av seg selv føle at det er viktig å ha med kake. Jeg synes det er fint når man fjerner den usunne maten fra feiringen, og setter fokus på bursdagsbarnet.

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat