Sv: Røykesug
Champix og amming
Selv om det ikke er undersøkt, er det en mulighet for at Champix kan passere over i morsmelk. Dersom du ammer, bør du rådføre deg med lege eller apotek før du begynner å bruke Champix.
Jeg var ikke klar over at du ammet.
Jeg vet heller ikke om det vil være aktuelt for deg å ta disse pillene i og med at du allerede har sluttet å røyke.
Det du må prøve å huske på er at røykesuget ditt er mentalt (det vet du sikkert). Nikotin gir ingen fysisk avhengighet - kun mentalt. Noen få timer etter at du tok din siste sigarett så var kroppen din ferdig med hele nikotinen, og hadde ikke behov for den mer.
Du kan prøve å lese "Endelig ikke røyker" (husker ikke forfatteren) ,hvis du ikke har lest den.
Absolutt ikke hva jeg vil kalle god litteratur, men hvis man bestemmer seg for å tro på det han skriver, så tror jeg at det kan være effektivt. Og kanskje også en god hjelp mot røykesug uten å innta noen som helst underlige stoffer.
Ønsker deg uansett all mulig lykke til! Du har gjort noe veldig bra både for deg selv og dine nærmeste! Vær stolt over det!