Sv: Røykesug
Opprinnelig lagt inn av msplum, her.
Champix og amming
Selv om det ikke er undersøkt, er det en mulighet for at Champix kan passere over i morsmelk. Dersom du ammer, bør du rådføre deg med lege eller apotek før du begynner å bruke Champix.
Jeg var ikke klar over at du ammet.
Jeg vet heller ikke om det vil være aktuelt for deg å ta disse pillene i og med at du allerede har sluttet å røyke.
Det du må prøve å huske på er at røykesuget ditt er mentalt (det vet du sikkert). Nikotin gir ingen fysisk avhengighet - kun mentalt. Noen få timer etter at du tok din siste sigarett så var kroppen din ferdig med hele nikotinen, og hadde ikke behov for den mer.
Du kan prøve å lese "Endelig ikke røyker" (husker ikke forfatteren) ,hvis du ikke har lest den.
Absolutt ikke hva jeg vil kalle god litteratur, men hvis man bestemmer seg for å tro på det han skriver, så tror jeg at det kan være effektivt. Og kanskje også en god hjelp mot røykesug uten å innta noen som helst underlige stoffer.
Ønsker deg uansett all mulig lykke til! Du har gjort noe veldig bra både for deg selv og dine nærmeste! Vær stolt over det!
Huffja, den hjernen.. Det er innhaleringsbehovet som er problemet hos meg, selve følelsen av å få røyk ned i lungene (I know, det er jo frastøtende) jeg savner. Det er 18 mnd siden jeg kuttet den for godt (før det sluttet jeg i 6 mnd men sprakk et par mnd før jeg ble gravid og sluttet igjen), og synes liksom det burde gi seg nå. Jeg er kjempeglad for at jeg er røykfri, så dette suget er ganske enkelt helt tullete!
|