Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-08, 12:32   #8
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Sammenhengende trening vs flere små økter

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Spørs helt på intensiteten på øktene. Kjører du den lange økta med rolig puls, pratetempo (70-75% av maxHF) kan du krydre med litt korte hissige intervaller på de korte øktene. Husk god oppvarming! Da får du både i pose og sekk med at du blir seigt utholden og eksplosiv utholden.

Problemet er at jeg sjelden har mulighet til å trene sammenhengende lenger enn 30-40 minutter, inkludert oppvarming, fordi jeg har en liten herremann som har funnet ut at dagsoving ikke er noe kjekt utover en kort blund i ny og ne. Så derfor må jeg snike meg til litt lyntrening når jeg kan.. Og da blir det kort-korte økter, som oftest.. Jeg vet jo at det ikke er optimalt slik jeg trener, men det er det jeg har mulighet til, og spørsmålet er derfor om det er bortkastet energi eller om jeg får noe som helst igjen for korte (men intensive) økter. Eneste form for "langkjøring" er turgåing med en relativt tung vogn - da går jeg så fort jeg klarer i ca 60-90 minutter i terreng med en del bakker. Prøver å få til en slik hver dag.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat