Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-08, 23:23   #1
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Nysydd, hvordan unngår jeg stygt arr?

Jeg var hos en hudelege og fjernet en ganske stor talgcyste i ansiktet på tirsdag, og sydde to sting.
Jeg var litt omtåket av varmen og omstendighetene at jeg bare fikk med meg minimalt av beskjeder. At jeg skulle bruke plaster, og ikke skulle i saltvann på to uker, at stingene måtte taes etter en, og at jeg måtte bruke høy solfaktor ut sommeren når plasteret skulle fjernes.

Men, jeg trenger litt råd, dette er jo i ansiktet, og da er det litt mer kjipt om det blir et stygt arr enn om det var et annet sted. Legen var flink, og arret er veldig pent kuttet og sydd sammen.
Nå har jeg vaska såret med rent vann og bytta plaster hver kveld, men jeg lurer også på om det kan være en fordel å lufte det litt? Det er litt hovent, er det et bra eller dårlig tegn? Det er bittelitt rødt, men ikke veldig.
Når legen sa at jeg skulle unngå å bade i saltvann, hva med når jeg svetter? Det er jo veldig varmt, og jeg svetter en del i ansiktet, og kjenner det svir litt i såret, kan dette ødelegge groinga?
Jeg har en hud som tåler mye sol, og blir gyllenbrun, aldri rød, er solfaktor 25 tilstrekkelig? Har nettopp kjøpt en sånn dyr sak til ansiktet.

Håper noen kan være behjelpelige, det er jo ikke et stort ploblem, men likevel litt kjipt om jeg skulle få et stygt arr midt i ansiktet.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat