Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-08, 18:20   #5
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som er god på vit.tilskudd?

Jeg er delvis enig med Nike, men samtidig synes jeg ikke det alltid er så lurt å vente på tilbakemelding fra lege om hva man trenger av tilskudd eller ikke før man tar det. Problemet er at mange leger er negative til tilskudd i det hele tatt, og de kan ikke noe om det. Dessuten viser ofte blodprøvene at tilstanden i kroppen er OK selv om den egentlig ikke er det, for de tar bare hensyn til hva man trenger av et minimum, altså man ligger helt nederst på "skalaen" men får beskjed om at man ikke trenger å ta noe.
Jeg tar blodprøver for å sjekke vitamin- og mineralstatusen ca. hver 3-4 måned hele året, hele livet, fordi jeg er vektoperert. Men da er det snakk om utvidede blodprøver der absolutt ALT sjekkes, og de gås gjennom av folk som kan dette, så det blir kanskje litt annerledes.

Det er ikke så lett å få i seg alt man trenger av vitaminer og mineraler gjennom kostholdet i dag. Økt forurensning (som øker antallet frie radikaler i kroppen), kunstig gjødsling, røyking, mye raffinert mat, medikament-bruk osv, er noen av faktorene som gjør at man ofte trenger tilskudd. Jeg tror MANGE går rundt med mangler de ikke vet om, og har feks. leggkramper, hodepine, dårlig hud osv og ikke vet at dette faktisk rett og slett ofte kommer av mangel på vitaminer og mineraler.