Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-08, 20:32   #1
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Smerter i lår og oppover mot hoftebein - magnesium-mangel?

Hei. Jeg har i perioder hatt smerter i lårene, egentlig hele livet, men noe mer de siste månedene på lavkarbomat.
Jeg kaller det for "sittevondt", det gjør så vondt at jeg ikke klarer å sitte, og om jeg sitter mye i ro, kommer smertene og jeg må tøye musklene og bevege meg. Smertene blir verre når jeg ikke er i bevegelse.
Nå de siste ukene har jeg også fått vondt oppover langs sidene av underlivet og opp mot hoftebeina. Den kan også gjøre vondt på setet.

Jeg er også plaget av kribling i leggene, som maur som kryper oppover (det har jeg også hatt så lenge jeg kan huske, men fått en forværring av nå). Derfor hopper jeg av og til rundt i sofaen. Er det for ille, må jeg ty til Ibux.

Jeg har i grunnen aldri tenkt så mye over dette, men leste her en gang at slike smerter kan skyldes magnesium-mangel?
Siden det har økt på nå de siste månedene tenkte jeg å prøve ut om det kan bli bedre. Kan nevne at jeg har tatt prøver hos legen som tydeligvis viser normalt nivå. Men jeg har ikke nevnt dette som et spesifikt ptoblem, siden jeg ikke har koblet dette til noe unormalt.

Kan det stemme at dette er beskrivelse på magnesium-mangel? Noen som kjenner seg igjen?

Takker om noen kan fortelle om sine erfaringer med dette.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat