Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-08, 20:45   #7
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som er god på vit.tilskudd?

Jo, jeg jobbet i Life i 5 år, og har Helsekost Fagskolen og et titalls kurs innen faget. Veldig spennende, men jeg er nok en smule "utdatert" på produkter og sånt nå siden det er 3 år siden jeg sluttet i jobben og det er kommet så ENORMT mye nytt siden den gang. Men vitaminer, mineraler og ernæring og slikt interesserer meg jo nok til at jeg holder meg oppdatert på egenhånd.

Jeg vet faktisk ikke hva ketolysetablettene inneholder, derfor er det litt vanskelig å uttale meg om de. Men jeg tror den ene inneholder alle vitaminer og mineraler? I så fall mener jeg det skal holde. Selv om jeg mener vi får i oss for lite gjennom kosten, tror jeg ikke det er gunsig å bare pøse på med alle slags tilskudd sånn uten videre, så jeg tror nok jeg ville holdt meg til ketolysetablettene nå, OM det er multivitaminer i dem da. Og fiskeolje-kapslene.

Det jeg tar daglig (men jeg er vektoperert og må ta dette resten av livet da siden en stor del av tynntarmen min er kuttet bort og kroppen ikke tar opp så mye via maten lenger) er:

2 Spektro multivitaminer med jern
2 Omega 3 (Triomega eller Pikasol)
1 sterk B-komplex (fra Sverige, fås ikke i Norge pga. de HØYE dosene)
4 Solaray calsium citrate med D-vitamin
1 D-vitamin-tablett

Jern i perioder, bla. da jeg nylig var gravid.