Sv: Mann og barn på ketogen kost også?
Hei!
Jeg tror det er mange som tenker vanskelig når det gjelder å praktisere et lavkarbo kosthold som er mye renere, uten industrielle forstyrelser som ofte er nedbrytende og usunt. Dette kostholdet får man muligheten til å få i seg mere verdifulle næringstoffer som er veldig bra for små og store. Min familie har mange ganger middager der det kun er rent kjøtt og grønnsaker, ingen poteter, pasta eller ris. Men jeg ikke konsekvent på det, enkelte dager gjør jeg unntak for mann og barn, særlig i helgene. Jeg spiser som før og de får stivelse-måltid i tillegg.
Ellers så bør man være bevisst på all sukker i forhold til barn. Grove karbohydrat-måltider med innslag av både fett og protein er greie måltider for frokost og lunsj for barna. Da vil blodsukkeret ikke svinge så mye og energien er mere fordelt utover dagen.
En rett sammensatt lavkarbo middag, og til kvelds nøtter, mandler og kanskje yogurt naturell blandet med bær og søtet med fruktose. Ingen kjemisk sukkererstatning til barn. De 2 største barna 10 og 12 år er glad i tunfisk sammen med oppkuttet rå grønnsaker til kvelds. Dette er er det min familie praktiserer uten noen hysteri, det er rett og slett en livstil. 
|