Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-08, 18:37   #6
Sylfiden
Nytt Medlem

Sylfiden sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Sørlandet
Alder: 54
Sylfiden er på en erverdig vei
Smile

Sv: Ny på skaldema, - kiloene raser

Opprinnelig lagt inn av Svein L, her.

Heisann

Har begynt med denne skaldeman tankegangen i ett håp om og deise ned en sånn 10 -15 kg (mer hadde vært fint da) bestilte bøkene og håper og få de i dag. Har lest litt om dette på nett og er selvsagt glad i god feit mat :-) begynte som sagt på torsdag og maule usunne ting, i dag er det mandag og har fjernet 6 kg på kroppen... skjønner ikke at det går ann, mye vann ja men seriøst??? Får håpe det står noe oppklarende i disse bøkene... er dette normalt ?

Hei! Fint å se at andre også bruker prinsippene til Skaldeman. Jeg holder på med å lese den første boka hans. Hans skriver faktisk at man kan oppleve å gå dramatisk ned i vekt i starten; særlig dem med mye overvekt - og menn. Han hevder også at mange kvinner som har holdt på med mye slanking (les: jojo-slanking), har ødelagt forbrenningen slik at kroppen "holder på kiloene".
Selv har jeg gått på flere Grete Roede- og Libra-kurs, samt diverse pulverkurer. De hjalp en stund, men det varte ikke lenge før jeg la alt på meg igjen pluss nye kilo. Jeg har tro på Skaldeman og jeg er sjeleglad for at jeg har oppdaget dette forumet her!
Jeg begynte en gradvis omlegging til Skaldeman-kost forrige mandag (en uke siden), og jeg har gått ned 3 kilo! På én uke!! Og, ja, det er sikkert mye vann, men når jeg nå blir mer nøye med å følge prinsippene, håper jeg at flere kilo skal renne av.
Skaldeman sier at en halv kilo i uken er det ideelle vekttap, pga. løs hud. Men som sagt, i begynnelsen har sikkert kroppen en del den skal kvitte seg med.
Grattis med vektnedgang og lykke til videre!

Sylfiden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat