Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-08, 23:01   #1
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Blir dere respektert?

Hei!
mat er visst et hett tema skjønner jeg. Ikke så rart! jeg er selv svært interessert og sluker mye info om helse og matrelaterte saker
De fleste har mening om det, og det er jo fint det!

Jeg får mange reaksjoner på mitt kosthold, og blir sett på som sær og fanatisk. Særlig når det gjelder mitt barn på 3,5 år. Mange synes synd på henne at hun ikke får som andre(sukkermat, saft, pizza etc..).
De(det hender hun blir passet av andre) gir henne faktisk det når jeg ikke er tilstede! Det er (dessverre) mange foreldre som viser sin kjærlighet på den måten. Og de synes jeg er streng og "slem" som ikke unner henne noe...mange dømmer for de ikke vet om alternativene!..jeg prøver jo å si at vi spiser feks is...det er bare ikke sukker og så mye karbo i våres.

Har tilgode å treffe noen med samme "syn" på det som meg..(vel..vet jo at det er mange her da..)..og føler meg veldig alene og utenfor. Siden jeg IKKE er overvektig(BMI på 21,5) så har jeg liksom ikke lov å legge om kosten og gå på diett. Jeg har jo mine helseproblemer, men du kan ikke se det, og da er det forventet at jeg skal følge "flokken". Jeg fortalte legen at jeg hadde lagt om til mer steinalderkost, og han sa jeg måtte spise korn igjen for dette var ikke bra eller sunt! Har vært mye trøtt den siste tiden....
Har møtt utrolig mye motstand i helsevesen, der "alle" vil medisinere meg for tretthet, hodepine, depresjoner, eksem og allergier. Også min datter som har eksem og allergi(mat). Det tilbudet jeg har fått er kløstillende salve og kortison. Jeg har fått sovemedisin og antidepr for mine plager(tidligere...nå nekter jeg)... IKKE 1 gang har noen nevnt mat eller kosthold..og da snakker vi om 7-8 leger og 7-8 psykologer(har flyttet mye...er ikke gal..hehe)
Jeg blir så utrolig trist og sint at det er dessverre det som er mest vanlig..At vi er mange om akkurat det...å ikke få den hjelpen vi trenger.
Vet dere hva? jeg ville ikke hatt skolemedsinen om jeg fikk kreft heller!

Jeg har virkelig tro på dietten min..men det tar utrolig lang tid før jeg kan se noen resultater...faktisk opplevde jeg forverring(hodepine, tretthet) i lang tid...endte med 3 uker sykemld fra jobb istedenfor å bli bedre...er ca 3 mnd siden jeg la om kostholdet...og ser først nå at det går mot bedring..håper jeg....synes jeg merker det...
Har noen samme erfaring?...har dere møtt mye motstand?..hva sier familie/venner ..
Supert hvis du vil skrive noen ord til meg. Kunne trenge litt motivasjon og støtte

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat