Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-08, 23:37   #2
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Blir dere respektert?

Ja! Jeg har møtt mye motstand! Både hjemme og ute. Det er utrolig mange som fremdeles tror vi får hjerteinnfarkt om ei lita stund, og blodårene våres vil bli tilstoppet av fett snart - om de ikke er det allerede.

Når jeg nevnte for min fastlege at jeg gikk på dette kostholdet, fikk jeg beskjed om å ta en kopp te etter hvert måltid, hvis jeg hadde lyst til å gå ned i vekt.

Nå har jeg gått på dette kostholdet i snart ett år, og jeg har fått så mye helsegevinster av den nye maten at jeg kommer nok ikke til å gå tilbake til brød og sukker igjen. Vektnedgangen er bare en veldig fin bieffekt.

Jeg var plaget med halsbrann før, og det ble verre etter at jeg hadde begynt med lavkarbo. MYE verre! Men, jeg holdt ut og etter 2-3 måneder var halsbrannen vekk og siden har jeg ikke sett'n.

Andre ting som har har endret seg etter lavkarbo er ubeskrivelige PMS-plager, irritasjoner, depresjoner, motløshet, slapphet, dårlig selvfølelse, konstant sulten, dårlig hud, dårlig søvn, forkjøla hele tiden, slem i fylla osv, osv.

Når jeg slipper alle de plagene uten korn og sukker, så klarer jeg å tåle alle dårlige reaksjoner på den sære matvanen min.

Jeg synes det er virkelig bra at du tenker på dattern din også, for hvis dette er så bra for oss voksne - hvorfor skulle det ikke være bra for barn som trenger skikkelig næring?

Frank Nilsson har laget en brosjye om barn og skolemathjemmesiden sin. Du kan jo skrive ut den og gi den til de som kritiserer deg.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat