Sv: Blir dere respektert?
Jeg trodde jeg kom til å møte mye motstand, etter hva jeg hadde lest her..., Men det har gått veldig bra! Jeg fortalte det til familien, og de ble veldig nysgjerrige.. Moren min hadde ikke noe å si på det. Det var nok litt rart at jeg ikke kunne spise frukt, men når jeg fortalte om fruktsukkeret skjønte de det fint-fint 
Jeg grillet med noen venner på 17.mai, og da sa jeg nei takk til potetsalat. En kompis, som tidligere hadde spurt meg om jeg hadde gått ned i vekt, spurte bare, "pga karbsene?", og det var dett En annen gjorde en lite øyebevegelse når jeg sa jeg godt kunne ha litt usøtet krem som kos, når jeg timer før hadde sagt at jeg ikke kunne spise kålrot og gulrot, men han ser jo resultatene jeg har fått Jeg får vist ikke lov til å gå ned mer i fjeset snart... 
Jeg var hos legen og spurte i forbifarten om jeg burde ta blodprøver siden jeg har slanka meg i 4-5 måneder. han spurte hva jeg spiste , jeg fortalte, han sa "så lenge du ikke går på noe drastisk, og føler deg fin, behøver du nok ikke blodprøver". Fikk ganske sjokk da, ja.
Men største grunnen til at jeg ikke har møtt mye motstand er nok fordi jeg ikke forteller det til alle i livet mitt. De på jobben vet bare at jeg ikke spiser brød, og deler av familien tror nok at jeg slanker meg på luft og vann, der jeg sitter i familieselskaper med vannet mitt - og lider absolutt ingen nød 
Til helgen skal jeg for første gang sove over hos familien til sambo - det blir spennende.. Men de vet at jeg slanker meg, så jeg troooor det skal gå bra... Men de er kose-seg-med-mat mennesker.. shit au, jeg har nok allerede gitt de dårlig nok intrykk de førtitusen gangene jeg har sagt nei takk til mat fra de.. (hummer, reker, all slags mulig fisk - det er SÅ morsomt og ikke like sjømat! )
Har ikke fått kommentar på at jeg er vanskelig, men jeg føler meg vanskelig.. Rart at mat skal virke så mye inn på psyken.
Dette ble altfor langt og altfor rotete - jeg har bare drukket en kopp med kaffe, beklager