Sv: Blir dere respektert?
JEg har ikke gått så lenge på denne kosten, og følger ikke ketolyse kuren slavisk. Men jeg har kuttet ut sukker, brød, potet, ris, pasta. OG bruker mange av oppskriftene her inne Nå har vi stor familie og det blir mange bursdager og selskaper... OG nå himler de med øynene, for jeg spiser ikke kaker. Tar heller ikke med selv, for det er som å banne i kjerka her altså. SÅ jeg drikker bare kaffe, smiler og sier . "Det gjør ikke MEG noe å ikke spise kake, jeg har det bra jeg" Da blir det som regel rolig. Selv om de mumler i skjegget at det må da gå an å kose seg litt da når en er borte på besøk. JEg sier aldri at jeg skal slanke meg. Jeg forteller om insulinresistens og at jeg ikke vil ha diabetes siden jeg da ligger i faresonen. Men de har litt vondt for å godta det ja. ... Siden jeg ikke er syk, trenger jeg da ikke å holde på sånn. Men jeg kan jo bli syk om jeg fortsetter slik jeg holdt på, med all den snopen, kakene, og all gørra jeg hadde i meg. Nå lever resten av familien som de vil, vil de spise det jeg gjør, versågod, men jeg lager alltid det de er vant til å spise. Det er ikke så mye de merker til dette egentlig. Middag tilpasser jeg meg selv, men har ris og poteter til dem. Selv spiser jeg helle mere grønnsaker. SÅnn er det bare, mine nærmeste er helt ok med dette. Og vennene mine sier heller ikke noe negativt. Det er den kakespisegenerasjonen som ikke helt skjønner dette. Men det bryr jeg meg ikke noe om.
Helsegevinsten min er helt utrolig synes jeg. Tretthet, hodepine, depresjon er borte, jeg føler meg frisk og opplagt, har masse energi og overskudd. Og teller så utrolig mye både for meg og de rundt meg.
Stå på videre, dette vinner du alt på. 
|