Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-08, 14:21   #13
Alfamann74
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 51
Alfamann74 er ny på veien

Sv: Blir dere respektert?

Har møtt en del skeptikere. Rart at folk ikke godtar argumentet om at "jeg har gått ned 8 kg" og allikvel sier "ja, men...". Heller ikke argumentet om at alle mine blodprøver er helt fine, ser ut til å ha noen vekt. Noen sier at jeg heller bør spise grønnsaker, prøver å fortelle dem at 1. Jeg liker ikke grønnsaker noe særlig. 2. Jeg må spise veldig mye for å blir mett. 3. Jeg blir veldig fort sulten igjen av grønnsaker og salat. 4. Kjøtt og fett gjør at jeg aldri har ulvehunger lenger, slik jeg ofte hadde før og derfor spiser mindre.

Er allergisk mot nøtter og erter (+pollen og en haug med ulike pelsdyr). Har også møtt mange som har liten forståelse for det. De sier gjerne at "noen peanøtter kan du vel spise" eller "så synd nøtter er jo så godt, savner du det ikke?". De skjønner ikke at "noen peanøtter" gjør at jeg blir syk og at mat du blir syk av er ikke godt og noe du ønsker å spise.

Nå vurderer jeg å si at jeg er allergisk mot hvetemel også, så slipper jeg diskusjon om lavkarbo. Det er som regel hvetemel i alt som er karbohydratrikt, så da unngår jeg kaker, brød og masse annet som jeg ikke har lyst på.

Jeg ser at det er mange brødoppskrifter her på forumet og at mange savner det. Kanskje er jeg heldig som ikke savner brødmat og annen karbohydratrike matvarer, nå som jeg prøver for andre gang. Første gangen sprakk jeg skikkelig og gikk opp igjen det jeg tok av. Nå er følelsen annerledes, jeg har en slags uvilje mot mat med masse karbohydrater fordi jeg kjenner det på meg at da kommer jeg til å bli oppblåst og føle meg uvel om jeg spiser masse brødmat.

Alfamann74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat