Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-08, 22:00   #24
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett?

Måtte sende mail jeg, mamma bruker også melange, så nå kanskje jeg får noen svar på et par ting jeg egentlig har lurt på en stund.

Dette er hva jeg skrev:

Sitat:

Hei!
Jeg er litt nysgjerrig på et av produktene deres, nemlig melange.
Jeg ser at de ikke inneholder transfett, det er veldig bra!
Men når jeg ser på hva det inneholder, så ser jeg at en av oljene dere bruker er soya! Jeg er veldig skeptisk til soya, fordi det sjelden eller aldri kaldpresses. Vanlig soyaolje har som regel vridde molekyler (transmolekyler), derfor bruker jeg det aldri til matlaging.
En annen ting jeg lurer på er hvordan melangen får den smøraktige fargen, da både raps- og soyaolje er blanke, kokosolje delvis blank, og palmeoljen er mørk i fargen. Og så lurer jeg også på hva som gjør at melangen blir fast?
Håper dere har tid til å svare!
Hilsen en nysgjerrig forbruker.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat