Sv: Ose ut mot Odds «fettdiett» leser jeg i avisa idag ...
Ose er bukken ved havresekken. Uten lipidhypotesen er lipidklinikken død...
Han vet ikke engang at animalsk fett består av umettet og mettet fett, akkurat som vegetabilsk fett. Useriøst.
arteriosclerose er først og fremst en betennelsestilstand av åreveggene forårsaket av noe. Og dette noe er definitivt ikke naturlig fett, men heller frie radikaler, høyt blodsukker/insulin, transfett, etc. Det dannes skader på åreveggene som må repareres raskt og da kommer bla blodlegemer, kolesterol og kalk til. Dette tar bort noe av elastisiteten til åreveggene og minsker selvfølgelig fri pasasje.
Men når man kombinerer dårlig helse og kosthold, mangelsykdommer (som mange i vesten faktisk har i mild grad etter min mening), svakt hjerte, arteriosclerose så tåler man rett og slett ikke påkjenningen og flere mennesker dør av slag og infarkt.
Naturlig fett i form av triglyserider og kolesterol har ingen evne til å skade åreveggene, det nekter jeg å tro.
Det interessante er igjen hvordan legevitenskapen fordreier dette til å skylde på et symptom heller enn årsaken. Argh...
Man har klart å få arteriosclerose å minske ved vitamintilskudd. Bla C-vitamin er viktig her.
Men bukken passer havresekken....
|