Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-08, 10:52   #6
Lucky Tess
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 50
Lucky Tess er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og Ulcerøs Colitt

Åh hadde glemt passordet mitt.. '

MEn uansett. Har gått på ketolyse siden februar. har hatt en lang sprekk nå i mai, og ble da faktisk merkbart verre. Har som sagt en ganske mild grad, hadde ca 18 cm "angrepet område" i tarmnen i utgangspunktet, men fikk det ned til et par cm etter startet behandling. ( Først Mazasal og så over på Asacol siden jeg ikke tålte førstnevnte så bra). Hadde en til to turer på toalettet da, men har vært veldig var for stress og ulike typer mat som fort gjorde tilstanden verre. Det som jeg nå opplever, er at jeg ligger ganske stabil på en tur til dagen( Det ligger mye annet inni her også, men noen ting blir liksom litt eh ekkelt å skrive om. De som kjenenr tilstanden vet jo hva det går ut på liksom...)

Merker nå jeg hadde " sprekken " var det rett til tilbake til mageknip, hasteturer til toalettett osv. Veldig interesant om den boken som ble nevnt her. Skal absolutt få tak i den ,og lese....
Du som hadde kanskje Chrons, er ikke det litt mer alvorlig en UC? Kanskje det ikke fungerer helt på samme måte, men vet ikke. Vet bare at vi med UC blir anbelfalt å kutte ut melk/meieriprodukter og kjøtt. KAn jo ikke akurat si at jeg har gjort det nå da, he he og har altså merket bedring!!

Dette ble langt og sikkert usammenhangende. Veldig greit og se at jeg ikke er helt på jordet her)

Fortsetter med friskt mot!!!

Lucky Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat