Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-08, 16:36   #17
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Blir dere respektert?

HEI IGJEN!
Tusen takk for mange og varierte tilbakemeldinger! Da er jeg visst ikke helt alene om å være "sær" da
Vi har melke og gluten fri kost i tillegg til lavkarbo. At min datter ikke tåler egg gjør det noe vrient...i tillegg til tomat, sitrus, jordbær. Vel...ikke rart vi får reaksjoner på vårt kosthold. Dattera mi får mer karbo enn meg da hun får brødskive(GM-fri) eller kornblanding til frokost og jeg spiser egg. Uten Herbalife målttidserstattere hadde jeg nok ikke klart alt dette på en gang. Det er enorm omveltning for oss. Men jeg håper og tror at vi blir friske begge to(dattera er blitt mye bedre form!..eksem er nesten borte og hun er i bedre humør/mer aktiv og sover bedre). Så jeg får tåle noen kritiske ord på veien. Det er bare tøft mens det står på og møte så mye motstand på dette.

Jeg opplever at ved overvektsproblem er det mer forventet at en skal legge om kosten. De fleste ser på det som fornuftig og bra, Tror kanskje det er noe mer akseptert å fokusere så mye på det da og lov å være "sær"(da har du en god grunn). de fleste mener kanskje at overvekt er direkte årsak av mat. Er du slank med allergi og tretthet er det noe annet. Det er jo egentlig det samme, bare med forskjellige symptomer...
Da er det liksom ikke mat som kan være årsak og der mener mange at medisiner er rette løsning. Hele samfunnet er bygd opp det prinsippet... helsevesen, brosjyrer(også NAAF osv..).. osv...

Det er så flott å lese om andre som har blitt friske her(og slanke selfølgelig)... takk for deres historier og tilbakemld. Det er viktig for meg som ennå roter i suppa og ikke helt vet veien videre og ut..Da er det godt å lese om solskinnshistoriene. Gir motivasjon og støtte på veien

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat