Sv: Manic Monday Motivasjonstråd
Selvsagt fungerer det med generell lavkarbo også, men hvis det primært er vektreduksjon man er ute etter, må man passe på og justere fettinntaket ift KH.. Dersom man ikke trives med ketogen kost er det vel like meningsløst å tvinge seg til å holde dietten som det er å tvinge seg ned i vekt med andre dietter. Å legge om livsstilen på permanent basis er jo ikke gjort over natten, så det er ingen grunn til å være så hard mot deg selv. Jeg tror det er viktig å ha et kosthold der man blir befridd fra fokuset på mat (kan/kan ikke spise) - veldig mange opplever jo det på ketolyse, men det er da intet nederlag om man ikke gjør det - det finnes andre metoder vet du
Samtidig - kan det være det at du ha inntatt en del KH (bursdager etc) i det siste som har trigget KH-behovet, slik at generell lavkarbo virker mer forlokkende enn ketose? Du finner nok uansett ditt spor igjen, enten du går for det ene eller det andre! At det er litt hardt for lommeboken vet jeg det meste om, men jeg tenker som så at på lang sikt er investering i egen helse også en økonomisk investering...
|